fredag 18 mars 2016

När kommer flickan?

Ja ni... får denna fråga allt för ofta och på senaste tid lite för tätt inpå. Tror min pms späder på irritationen. Varför får jag inte nöja mig med två pojkar? Är min ena pojke mindre värd som person bara för att han inte blev en flicka? Måste man ha en av varje? Jag vill inte ha fler barn!!! Kan inte folk nöja sig med det svaret...istället får jag "du kommer att ångra dig"
Alltid är det något... ångra sig om man inte vill ha barn... klart barnet ska ha ett syskon... och oj inte en flicka då måste ni ha en tredje... hade jag fått en flicka på andra då hade folk varit nöjda med svaret att två barn räcker... men med två pojkar så duger det inte.

Herregud!

Svarade senast: "varför bryr du dig om jag skaffar ett till barn? Är det du som kommer att fostra det? Framför allt finansiera mina hormonförsök, för nej jag kan inte få barn på egen hand... sen sist men inte minst, om jag testar en tredje gång "risken" att jag får en kille är enormt stor då min man har flertalet snabba spermier som indikerar på pojkar! Låt mig vara nöjd med mina två barn!!"

Tänker... vem säger inte att en av dem eller båda inte blir transexuella? Vad spelar kön för roll? Min son går med diadem...har finare hår än många flickor... lockigt ljusbrunt långt hår. Älskar hans hår. Leker docklekar med flickor... har röd och rosa som favoritfärger...

Min andre sötnos...han är bara en liten pojke som försöker göra sin röst hörd :) har inte valt än... men fy... att i andras ögon vara mindre värd om man inte har en av varje. ..

Nöj er med svaret att "jag är klar. Jag är lycklig med två barn"

Vad i helvete!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar