onsdag 13 april 2016

Akuten

Nej! :) ingen av oss har hamnat där. Jag skolas in på akuten just nu. Som mina chefer säger "om det skulle krisa sig i sommar", jag säger snarare "NÄR". De har fortfarande inte löst sommarschemat och bemanning finns inte för hela tiden. Det som jag finner smått absurt är inskolningssättet. Erfarna sköterskor som får 4 dagars utbildning varav två är blandat med teori och sen ska vi fixa det här i sommar.... lovande va? Hur är det för de andra? Jo de får 4-6 veckors inskolning...så är det överlag på akuten runt om. Det dom retar mig är att mina handledare har hitills varit nyexade sköterskor som jobbat ca 2v-4 mån själva. Hur i all världen ska de ha tid att tänka på mig eller mina kollegor när de själva försöker komma ihåg att andas??... så som alla år: BLI INTE SJUKA I SOMMAR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar