tisdag 15 mars 2011

Att gå skilda vägar

Har en vännina som har vad jag förstår av ex. killen hittat en ny. Ja det är en vännina jag inte pratat med på väldigt länge. Men då är min tanke... hrm... varför skriver man ut sina sorger öppet på Facebook? Hrm... han är skrik-panik-stadium. Skriver att han vill avsluta sitt liv och att han aldrig mer kommer att ge sitt allt för en kvinnas skull. Hrm... vet inte är det inte sådant man tar med sina närmaste och inte fullt öppet på facebook?
Iof. Fick mig att fundera...är en blogg mycket bättre? Fast skillnad till en blogg är att människor väljer att läsa bloggen och man ger ut den till vissa... hrm... men det är iof ngt offentligt. Men inte lika öppet och offentligt som Facebook där statusen är märkbara för alla på listan...en lista där man kanske har eg. en personlig kontakt med endast enstaka.. och sedan är vissa bekanta osv...

Jag undrar ja... hrm... hoppas tjejen mår bra iaf... med tanke på vilka scener han utför på facebook kan jag tänka mig att han utfört ngr på hemmaplan. Somsagt... förstår att han mår dåligt... efter 5 år och sedan så flyttar han ifrån Stockholm och ner till Kalmar för hennes skull osv... ger upp sitt jobb och den lägenhet som finns här... hrm... får nytt allt där... börjar plugga där för att han försöker göra ngt bra av det hela... och så händer detta efter ca 1 år... mindre... hrm.. ja... stackars!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar