fredag 18 mars 2011

tredje morgonen på raken

Näe nu är jag trött på detta! Det är tredje morgonen på raken som jag vaknar tidigt, sen är jag supetrött frammåt eftermiddagen och kvällen med huvudvärk.

Idag blir det begravning. Ska se om jag hinner ta lite kort och sedan lägga in dessa här. Har hänt lite underligheter denna vecka. Fått hem avi med kakelleverans som inte var mitt, hrm... stackars person som saknar sitt kakel. Har sedan bevittnat ett tog som brunnit mellan vagnarna... snygga killar stod i uniform och försökte släcka lite sen... ja undrar hur mycket mer SL kan komma och ta pengar ifrån en pga skumma händelser? Är väl uppe i 6000 kr vid detta lag på 4 år. Hrm... så mycket förseningar har det väl blivit. Hehehe skadestånd? ;)

Illergrinden version 2.1 fungerar bra nu. Dorak har efter lite uppläxning lärt sig att inte bita på den och tycker nog att det är rätt skönt att springa runt där inne medan matte och husse inte är hemma. Sedan så är det väl ganska så mysigt där också. Mycket mat och många uttrymmen samt filtar att mysa  i/på. Han har även fått in en liten korg som är jätterolig att krafsa i frenetiskt...
Stackars parvel fick nagelskada i förrigår. Har nog skrapat upp nageln så att det började blöda kraftigt. Som tur var så var det då vi var på g hem. Tack och lov... raskt gick man upp till lägenheten och tvättade och doppade i potatismjöl... hrm... sen fick det räcka enl liten. Sen ville han leka och allt var frid och fröjd. Men såg lite av att han haltade. Men illrar visar juh helst inte ngn tendens till svaghet!! Så ja... puckot! Men nu mår tassen bra :D

Hrm... Tycker synd om tjejen som gick inskolning med mig. Resurs två dagar på raken, kväll. Det lär man sig inte mycket på och nu idag är det hennes sista pass. Hoppas hon klarar sig bra, kanske lite tafatt inskolning. Så synd då det inte blir struktuerat alls! Men det verkar vara en redig tjej ändå så hon bör klara sig fint genom att fråga.

Ava har ännu inte hört av sig. Ringde igår ang. det jobb jag sökt men de kunde inte ge besked än. Så ja... tror inte riktigt jag har kammat hem det jobbet precis. Inte för att det gör så mycket just nu. Känner mig lite matt och kanske kanske så är jag nog inte helt redo än att byta jobb. Suck... jag gillar mina arbetskamrater för mycket. Men jag vill juh ha högre lön och mer erfarenhet osv... så det är väl det som är krukset...

Är faktiskt väldigt avvis på tjejerna på jobbet. Ngr har åkt till Norge och ja andra utvecklas på annat sätt. Det skulle jag nog också vilja göra. Men samtidigt inte... har så mycket med det här med utredningen och allt. Hrm... Det värsta är att jag måste göra den där laparoskopin. Är mer och mer orolig för den. Men men... bara ta det som det kommer. Har räknat ut att min mens borde komma nu den 23. Har den inte gjort det så blir det ett test och ja visar den annat än positivt så får jag gå till chefen och tala om att veckan efter så ska jag opereras och vara borta i 1-2 veckor. Undrar hur hon kommer att ta det? Borde eg. inte vara ngt problem kan jag tycka. Men ja... man vet aldrig.

Duschdags nu...sen göra ett bälte...klä på sig och stryka skjorta... pust... avskyr att stryka, men maken kan inte gå med strynklig skjorta, förjävligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar