onsdag 1 juni 2011

Tråkig igen...

Ja... vad ska man säga... var på vul idag efter att ha startat igång med pergo. Och klart jag reagerar dåligt på tabletterna... fick tunn slemhinna... för tunn... samt 5 äggblåsor... 3 var endast 12mm och en var 15 och en annan ca 20... hrm... klart sexförbud, plus att med så tunn slemhinna kraftigt förhöjd risk för missfall om nu det skulle ha tagit sig... inge roligt alls... så inget denna gång... och nu går min läkare på semester så det blir inget förrän i höst. Ska starta då med puregon sprutor... ta injektion dagligen... inge roligt alls! :( Avskyr sprutor...

var så ledsen så att många frågade hur det var på jobbet... tillslut satte jag mig och grät... orkade inte med frågor... hrm.... mumlade mest om att jag inte mådde bra... men ja...

vet att det kan ta tid och så... men bara så trött på att detta kan gå fel... endast få får det... klart jag tillhör den mängden människor?

Sen en tanke som slog mig för inte så länge sen... ngt som kändes trist verkligen... det var juh att går vi till ivf så får vi bara ett barn... inge mer hjälp... och jag hade hoppats på att tabletterna kunde fixa detta då det ger mer chans att få hjälp en andra gång och få fler barn... men nu har jag bara sprutorna kvar... sen är det ivf... står juh redan på listan iaf... men ändå... tanken om bara ett barn när man drömt om två är lite hård... men jag kommer ändå skatta mig och maken lyckliga den dagen vi får vårt barn... oavsett hur många det blir...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar