tisdag 11 oktober 2011

Datorn är tillbaka!

Nu är min dator på plats! Guv vad mysigt. Har inte testat båda portarna än men tror att det inte ska vara något nämvärt problem. Datorns ena hmdiport hade pajjat. Mycket irriterande om man vill se på blurayfilmer på tvn.

Jag har sedan 3 dagar tillbaka haft lite menskänningar. Har hoppats på att mensen ska komma. Men inget händer. Så irriterande.

Låg och grät länge i min mans famn igårkväll. Behövde gråta ut tror jag för idag mår jag bättre. Men det gnager i mig... kommer jag att kunna att glädja åt vännens graviditet? Just nu får jag mest bara ont. Särskilt när de inte tänkt ngt på ca 6 mån till... men det blev ett och då har de ett växande nu. En annan har försökt nu 1 år och 8 månader och inget hänt.

Vi har fått ivfpapper nu. De kunde kalla oss inom kort. Men efter samtal med maken och iom mitt nya jobb. Så ringde jag och undrade lite...barnmorskan där var väldigt hjälpsam. Hon tyckte lite som oss... att vi skulle försöka 1-2ggr till med min gynnläkare då jag inte helt fått bukt på varför min slemhinna är tunn och vi inte riktigt lyckats få ett bra ägg än. Sedan så skriva i papprerna att vi vill bli kallade i januari. Lagom till 2 årsdagarna! Jippie... eller? Hrm... iof... 2 år från startförsök är iof eg. ingen tid när man har problem. De flesta får vänta i 1 år innan de får hjälp. Sedan tar det 6 mån i utredning och ytterligare 6-12 mån försök med hormonbehandling. Sen efter det sätts på lista och då tar det ca 12-18 mån innan de får hjälp... hrm... 3-4 år innan de får barn... så 2 år är väl inte så tokigt eg?

Har slutat hoppas iaf på mirakel nu. Vet att vi ska få ett barn på ett eller annat sätt. Men när? Har slutat hoppas på att det ska bli snart.

Ja... ytterligare en tanke? Är det själviskt att vänta till Januari? Det är det! Självfallet! Andra skulle kasta sig in på det hela med en gång. Men jag behöver få vänja mig vid sprutor och liknande ett tag till. 3 månader till kallelsen är väl inte så mycket ändå? Eg. för det som vi väntat...! Sen så om vi lyckas innan är det än bättre! Då vet vi att alternativ finns!
Läste att kostnaden för återinförande av frysta embryon är 8500kr. Lätt att vi tar det! Då kan vi få en chans till två bebisar. Tänk? Två bebisar! Det är ingen summa. Usch vad hemskt eg. att säga så om ett barn. Men det är ingen summa!

Nu när vännen är med barn så vill jag gärna bli det snart... vore kul att ha ngn som jag verkligen gillar att ha denna i närheten av mig. Dock tror jag inte på dessa solskenshistorier... så lär väl inte bli så. Hon lär få sin bebis långt innan mig... bebisen kanske hinner bli 1-2år... men ja... längta kan man... men hoppet lägger vi åt sidan... då kanske inte besvikelsen blir lika stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar