fredag 1 maj 2015

Övergångsställe

När jag körde med körskola så fick jag lära mig att inför ett övergångsställe så stannar du och låter personen gå över helt innan du kör vidare. Det gör de flesta inte...

Men tänk om jag ramlar medan denne kör när jag är halvägs över bara för att denne vill vara framme 1 min tidigare? Och då blir flera min senare pga att olyckan är framme?

Varje gång jag ska gå över gatan med lille D i handen så får jag en extra oro i kroppen. Håller honom hårt i handen... tänk om han smiter ur mitt grepp och det är en sådan som inte väntar?

För kära personer... Denna extra minut gäller även för barn. De väntar inte alltid tills barnet med förälder gått över. Trots att jag har ungen i en hand och vagnen i den andra handen.
Men det finns pärlor som tänker till och väntar.

Här om dagen blev en herre stoppad av polisen för att han hade brott på detta sätt.
Så som några människor kör, vårdslöst på 30 gator så hinner de inte stanna och olyckan är snart framme.

Snälla låt människan som står på övergångsstället gå helt klart. Det kan rädda liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar