måndag 14 november 2011

Sjukvårdspersonal suck!

Ja... jag blev inte bättre i helgen. Så på lördagen gav jag upp och ringde närakuten. Sskn där tyckte att jag borde ha vänt mig till min Vc...hrm... men tre dagars febers regeln brukar de juh vara stenhårda på? Men inte idag eller? Förstår att man är trött på alla småbarnssjukdomar som kommer dit, men hemskt ledsen. Jag är inte ett småbarn... och jag gillar inte sjukvård när det gäller mig! Så det är juh inte så att jag spenderar min lördag gladerligen hos er... hrm... men det sade jag inte... utan bad om en tid och hon gav mig den lite motvilligt.
Fick som vanligt göra ett underbart sånt där halsprovstest... jag är så van att det inte är ngt mer än virushalsfluss... men hör och hämpna... den halsfluss som jag faktiskt inte har ont utav i halsen den råkar vara en streptockokerhalsfluss...
FY! Kåvepenin suckar jag fram... hehe...

Avskyr antibiotika... anledningen till att jag eg. sökte vård var för att varje gång jag reser mig upp så tippar huvudet och jag får sådan huvudvärk. Jag tappar balansen... väl uppe är det inge problem. Fick det förklarat att det eg. har med mina nackmuskler att göra då mina halsmandlar är enormt förstorade... Ja...

Va...hrm... ja jag hade faktiskt inte tänkt på att de var så stora... tittade lite i munnen och vid halsen... hrm... mina halsmandlar var verkligen svullna... och svälja... ja det kändes lite svårt att svälja och andas... om man kikade i min mun så såg man att jag endast hade en minispringa att andas igenom... äsch...

Så hem med 7 dagars antibiotika kur... avskyr det! Men vad göra? Tycker kisset luktar pyton vid antibiotika... mår verkligen illa av den doften!

Ska på VUL idag... känner mig inte i trim... men är i behov av att gå dit... måste se hur det ser ut i lilla magen... hoppas bara ett fint ägg som växer på som det ska!

Är sjukanmäld från nya jobbet... jippi så kul :/ Vill eg. inte det! 2-3 inskolningspass som går åt skogen :( Men vad gör man? Kan juh inte jobba med huvudet som det är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar