tisdag 20 december 2011

Ingen julkänsla

Jag har verkligen ingen julkänsla i år... inte mer än att pynta fint och så blir det mys hemma. Men annars näe...

ytterligare en i min närhet är gravid nu... så det gör inte saken bättre...
sen ett megamissförstånd... eller eg. inte missförstånd... tror inte det var det iaf... tror bara de sket i det... svärföräldrarna... de ja... vi skulle inte köpa julklappar till de vuxna i år... sen pratade vi om en liten julklapp för ca 50kr... men att det bara skulle vara en julklapp och sen så skulle allt läggas i en säck och så fick man plocka ur en påse/säck... vi har inte så mycket pengar i år... men när vi pratar om det långt senare påstår de att detta har de aldrig hört något om... hrm.. påminnelse... skulle tänka på saken... osv... nu en vecka innan jul säger de näe men detta visste de inget om... för de har juh redan köpt julklappar... vi får helt enkelt lösa detta på något sätt... det förstörde allt... önskade att det inte vore jul.. känns så drygt... vi har alla år tröstat och sagt att det är ok... ni behöver inte köpa ngt... har alltid fått ngt ihopslamsat som för det mesta ligger i påse fortfarande eller är slängt för länge sedan. Någon enstaka sak har jag kunnat använda... och har propsat på att näe men köp inget... det är ok... men näe de skulle alltid köpa ngt skit... och i år då vi pratat om detta långt innan... då har de totalt struntat i det... för i år har de pengar... de har pengar... och vi sitter där och inte har då maken studerar. Jag blir ledsen och förbannad på samma gång. Jag har ingen lust att gå dit... mer än innan! Sen, det där beskedet. Att ytterligare en unge kommer att komma till... det är så himla jobbigt!
Särskilt när jag får den känslan av att de inte förstår vad vi går igenom. Särskilt inte när svärmor uttryckt efter att jag förklarat att hennes dotter hade samma problem. Hon hade svårt att bli med barn efter avslutad p-piller... men sade jag då... det tog juh sig inom 1 år, det är inte konstigt... jag försökte förklara att medan hon har 1 år på sig typ i tid har jag 4-6 år då jag inte ägglossar på samma sätt... men hon förstod inte, fick känslan av att bara för att dottern inte blev gravid med en gång så lades vi på samma plan. Det är inget fel på svägerskan. Inget mer än att hon då hade avslutat p-piller och var lite överviktig. Blir ledsen... vill inte dit! Vill inte fira jul där. Maken säger att han förstår om jag skippar. För oavsett så får jag känslan av att de totalt skiter i om jag kommer eller inte. Då de har satt tiden halv 2. Jag går av min sista natt, efter en 5 dagars jobbvecka varav de två sista är nätter. Då vill de att vi ska vara där tidigt. Det kommer jag inte att orka. Det tror jag inte. Så tror jag kommer att banga. Måste tänka på min hälsa framför allt!
Maken säger att han förstår, hoppas han inte blir ledsen. Vill inte ha honom ledsen!


Jul ja... det är inget vidare här inte...

Sen juste, nej vi avstod från att ha sex. Vill inte riskera att bli gravid med trillingar. Så det lade vi åt sidan. Inte blir det något 2011! Men får ta nya tag 2012...då blir det dessutom ivf.

Hur går det på nya jobbet för mig? Jo det går bra! Har mött fina människor, mycket trevliga och fina människor. Men jag kommer att dra ifrån huddinge snabbt. Jag lär vara kvar i 1 år inte mer, för att utvecklas. Eller kanske till och med till nästa löneförhandling april 2013. Men efter det dra. Vi märker. Det beror juh på också om man blir gravid eller inte. Men jag stannar inte länge alls! Jag känner att det är inte sjukhuset för mig. Jag gillar mina arbetskamrater och arbetet, men avskyr miljön. Känner mig mer instängd än på sös. Vill nog tillbaka till sös. Eller testa kanske danderyd. Men huddinge är för instängt. Det är för trångt. Kommer inte in något ljus, dunkelt dunkelt :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar