tisdag 10 februari 2015

Hosta - krupp

För ett tag sedan skrev jag att vi fått en tid  på Vc för lille Ds hosta. Vi fick lepheton utskrivet att ge till natten. Det skulle även vara bra mot hans krupp då det är luftvidgande och avslappnande. Innan vi testade med det ville jag och maken testa luftfuktare vi hade hemma sedan tidigare. Har hört och läst att fuktigare rum lindrar en hel del och motverkar krupphosta.

Tror inte ni det har hjälp oerhört!? På 3 dagar har hans hosta försvunnit nästan helt. Och nu i dagsläget är den helt borta. Inget mer uppvaknande mitt i natten med "aj aj" efter ett skällande hostanfall.

Varför har jag inte testat den tidigare? Ärligt så hade jag glömt att vi hade den. Och när vi tänker efter så tog vi och lade undan den för att den inte funkade i vårt sovrum. Golvet vart blött... och tapeterna fuktiga. Men i lille Ds rum där dörren alltid står öppen samt där finns ju ingen ventilationstkåpa alls så funkar denna prima. Sen så stod den säkert snett på vårt golv... men här passar den perfekt.

Slapp använda morfinpreparat till min lille son. Självfallet kommer han att få medicin om det är så att detta vid en förkylning inte skulle hjälpa. Men nu i dagsläget funkar det prima!

Luftfuktare köpte vi här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar