lördag 28 februari 2015

Barnanpassat fik

Fick i torsdags tuppjuck! 30 min efter att jag lämnat lille D på förskolan så kräks han. Suckar ordentligt åt saken då jag lade på luren och kände mig gråtfärdig.  Vabbruari är hemsk! Maken var hemma då han är sjuk. Nu är det hans tur... så han fick ge sig ut och hämta lillgrabben. Väl där så mår ungen prima. Han fortsätter att må prima hela dagen och dagen efter... Igår gör han en regel blöja med en hel del sand och idag är han rinnigt lös. Förstoppning??? Luktar nämligen inte magsjuka alls. Tro mig... har man jobbat några år vid magsjuka så känner man det på doften...både i kräk och avföring.

Vår förskolevagn har ju gått sönder så maken var iväg och lämnade den igår på verkstan. Innan dess var han på solterapi,  äntligen!! Han har svår eksem som blir värre av jobbkläderna. Han har äntligen kommit till en bra läkare som ordinerat solterapi, huden ser redan bättre ut efter första behandlingen. Nu ska han gå på detta i 10-20veckor 2 gånger i veckan. Därefter 2 gånger om året.

Idag var vi iväg för att hämta vagnen. Är egentligen för trött och fortfarande förkyld men det var skönt att komma ifrån hemmet. Lämnade lille D hos mina föräldrar vid 12 och kom hem 18.50! Så härligt... har känt mig så instängd under denna månad med alla sjukdomar hit och dit.

Måste göra reklam för en expressohouse på Dalagatan i Stockholm! De har det perfekta barnanpassade fiket någonsin. Luftigt och stort, plus att de har barnvagnsparkering samt en inglasad barnlekplats med puffar och leksaker. Perfekta småbarnsfiket där föräldern kan låta barnet lugnt leka själv medan en tar en kopp och har fullt insyn till sitt barn i inhägnaden samt har koll på vagnen.  

Näe nu ska jag tvätta lite förskolekläder sen mysa i soffan. Snart kommer lille D hem och då är det nattning som gäller.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar