söndag 1 mars 2015

Pestsöndag

Min mage var åt helskotta idag. Har mått illa och det har varit rinnande... tror det var för att jag åt en del fika igår och chips. Klarar inte av sådant i större mängd. Har även haft huvudvärk från helvetet. Framåt kvällen  fick jag feber och frossa.

Lille D har blivit bättre i magen. Men matvägrat hela dagen. Varit enormt trotsig och skrikig. Vill mest vara i famnen. Kikar i munnen och det är svullet på båda sidorna längst bak. På kvällen  springer han mest runt och gråter och tar sig för öronen. Vi gav honom Alvedon vilket inte hjälpte så mycket. 3h senare får han ipren och ca 30 min efter så får vi en helt utbytt pojke. Han visar på hunger. I skrivandes stund äter han ris och gurka samt dricker vatten för glatta livet. Han springer fram och tillbaka och vinglar av trötthet men är lycklig. Förhoppningsvis somnar han snart. Själv har jag fått i mig lite mat men magen klagar och det gör ont. 1g Alvedon och 400mg ipren senare och jag mår något bättre :)

Hoppas måndagen blir bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar