fredag 20 mars 2015

Snuvad

Jag blev snuvad på norrskenet som många såg. Somnade så tidigt att jag missade spektaklet. Så är det att vara småbarnsmor! ;)

Men det som känns lite irriterande är att när ngt naturfenomen händer i småbarnsförälderstid mellan kl 9-11 så är det molnigt!! Det ska vara solförmörkelse nu idag. Nästa fina i Sverige kommer att ske om ca 20 år!! Näe  jag är inte bitter :-p

Jag har reflekterat över hur känslig jag blivit sedan denna barnaresa startade. Värre efter graviditeterna... satt och kollade på "familjen Robinson". Den scen där mamman lämnar bort sin bebis vid dörren till hemmet... fick bita mig hårt för att inte gråta. Kramade om lille D så hårt att ungen vänder sig om och pussar mig. Tror han kände på sig att mamma vart ledsen över något.

Nästa film...Tarzan. ..I början då hon förlorar sin bebis! Magen knep sig... sen där kom tårarna ut! "Upp" scenen där de längtar efter ett barn men aldrig får och frun hinner gå bort... disney och pixar filmer påverkar mig enormt. Men en drama eller så känns inte vid alls.

Nu ska jag fortsätta gosa med sönerna på soffan. Det är fredag och maken ska strax gå för att jobba kväll och sedan helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar