lördag 21 mars 2015

November!!

Äntligen är resan bokad och betald. Vi ska inte till Mexiko längre utan till grand canaria i november!!

Fixade i ordning biljetter igår och betalade med mitt Nordea gold. På det får vi gratis avbeställningsskydd :)

Passade på att pyssla om mig själv. Åt en Nutella mug cake. Detta recept räcker till 2 koppar:
3 msk nutella
1 ägg
3 msk olja
3 msk mjölk
3 msk extra fint vetemjöl **
4 msk socker
3 msk kakao

** Har du inte extra fint vetemjöl. Ersätt då med vanligt vetemjöl och 1/3 tsk bakpulver. Obs! Vill du ha en riktigt kladdig kaka så använder du vanligt vetemjöl och skippar bakpulver helt.

Blanda ihop allt och fördela i två muggar. Micra i 1-2 min, min kaka blev perfekt på 1 min och 40 sek. Servera gärna med grädde. Snabb-bakad mudcake :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar