måndag 18 januari 2016

Den sömnlösa

Natten... har sovit i ca 2h. Kunde inte sova. Mini D hostar och har sig...och jag...ja jag ligger mest och lyssnar.

Hoppade ju på en 50% kurs om palliativ vård. Den tog jag tillbaka nu. Inser att den är för tuff för att jag ska klara av den i dagsläget. Det är för många moment, på tok för många moment och för snabbt tempo. Jag behöver mer ledigt från jobb för att klara av den. Ja, mer ledigt från jobb! För jag är inte beredd att ge upp tid med mina barn. Inte för en kurs som är mest för "lönen"skull.

Så nu läser jag en kurs ändå... den är på 25% inte alls samma höga tmpo och framför allt! Mer realistisk. Metabola syndromet. Den har jag gjort första uppgiften på. Ska kika på om jag kan påbörja andra lite smått. Samt fylla på första...

Men idag är jag trött... oerhört trött. Låg väl kanske och tänkte på att "varför kan du inte fixa detta". Men tillslut fick jag helt enkelt bestämma mig... du är inte misslyckad bara för att du inte får ihop familj, 100% jobb och två kurser som sammanlagt blir 75% det går bara inte ihop! Så nej... jag är inte misslyckad bara lite orealistisk från start.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar