torsdag 7 januari 2016

Jobbångest

Vet ni... jag har varit föräldraledig i lite över 26 mån! Visst under 12 av dessa har jag jobbat 25%, men det är ju eg inget. Under 26 månader har jag haft ett och sedan två barn som gosat och klängt. Och nu kommer jag att ha få lediga dagar med dem... det gör ont i hjärtat. I mitt avtal så bör jag (nästan ett måste) jobba varannan helg. Så varannan helg kommer jag ha mysiga mornar. Det gör ont och är oerhört jobbigt. Visserligen kommer jag att ha hand om dem även när jag jobbar kväll... men då kommer en nattning att försvinna. En gosig läsestund eller en bråkig brottningsmatch med mini.
Men detta har varit min vardag som nu kommer att vara bortblåst... lite över 2 underbara år, med mycket jobbigt och tufft men enormt glädjefyllt... en era som är förbi... får längta till somrarna och helgerna förståss. Men konstigt känns det. Oerhört konstigt... och sorligt på något sätt. Jobbigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar