lördag 2 januari 2016

Vila i frid

Min farmor har sedan länge varit sjuk, de senaste året varit mer eller mindre riktigt dålig... men så för en 10 min sedan fick jag det samtal man helst vill skippa. Farmor har gått bort.
Farmor var den som tog hand om mig som barn, redan som nyfödd då mamma behövde jobba på 2 arbeten och plugga samtidigt som pappa pluggade och jobbade. I mitt hemland har vi inte samma möjligheter som här.

Vi bodde hos farmor ett tag, som många ur vår familj. Det är ett rätt stort hus hon hade som delades av många.
Har både roliga minnen och hemska. Hade en kyckling som vi odlade fram. Denna kyckling kunde ha blivit en rejäl måltid men istället så sparade vi den för att jag ville det. Farmor såg till min önskan... tills denna kyckling blev stor och visade sig vara en argsint tupp som hoppade på mig konstant. Då blev han soppa... som var min favoriträtt som barn :)

De hemska minnena är kopplat till krig och flykt. Dessa går jag inte in på. Det räcker så i denna svåra stund...

Inte det år jag hoppats börja på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar