måndag 7 februari 2011

Helt slut

Oj damen var 89 till och med ;) Har varit en tröttsam helg. Tog mig dumheten och körde till Danderyd i lördags... hrm... en förare som endast kört i ca 6mån ska inte ge sig ut i stans gator när de håller på att bygga om dessutom! Vilken panik! Skyltarna stämde inte med kartan och ja... hemskt... rullade in fel... flera gånger... hittade tillslut... Hittade en underbar skylt som inte fanns med på kartan men som visade mot danderyd. På hemvägen tänkte vi... vi tar denna väg... hrm... bara den vägen inte riktigt var lätt att hitta... hamnade vid fridhemsplan tror jag... åkte förbi sankt eriktsplan... och i slutändan såg jag en glädjande skylt... SÖS!!! Hrm maken undrade varför dit... sen var det inge mer frågande... körde dit och därifrån hittade jag hem! Fyfan!!!

Igår köpte jag en sportbehå äntligen! :) Och lite mer garn... vi var ute och åt... hade även en mysfilt med oss till "farmor" som vi sett på maxi dagen innan. Den vart hon glad över. Mycket glad över faktiskt :D Sjukhusfiltarna är inte alltid så värmande och de är inte så sköna heller. Satt där sedan resterande av söndagseftermiddagen.

Hrm... på torsdag ska vi dit igen... min lediga dag denna vecka... wiho! Hrm... inte för att klaga så sätt... men lite trött att vara på sjukhus i 7 dagar i sträck... och kommer att vara 7 dagar i sträck till... man blir lite trött av de vita väggarna och de gula eller blåa filtarna!

Hoppas bara provsvaren kommer fort så att aggerandet för hennes hemgång kommer igång... Damen ska hem och det är det bästa för henne... inte passar sig det att ligga där faktiskt... ser mig inte "farmor" där, inte ens efter den korta period jag känt henne. Det är inte hon att ligga där... och på hennes ena sida av barn verkar det iaf stämma... de vill också ha hem henne... medan den andra delen av familjen tassar och tror att hon kommer att dö där... pyttsamt! Det ska hon inte... urg... hon delade sal med en halvt döv tant... gud! Vilket klagande på att vi var där trots besökstider... *suck* gnäll gnäll gnäll... osv osv... avundsjukan stackarn... måste ha varit det!!! Men fick ofta höra att vi störde i telefon.... hon var inte precis diskret... vi som inte ens var högljudda och inte alls pratade alla gångerna...men så är det på en delad sal! Hrm... personalen har uppmärksammat att "farmor" har en del familj som kommer från när och fjärran... så hehehe... de skulle ordna med enkelrum trots att vi kommer under besökstider... men så är det... skönt det iaf!

Stel och trött... men om 10 min är tanken att jag ska möta Tessan och se om vi ska träna... skickade ett mess nyligen... inget svar... bådar inge gott faktiskt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar