lördag 12 februari 2011

Tonsillit

Usch.... brukar juh drabbas 1 gång vartannat år.... men i år kom det som en...skumt...blixt från klar himmel...VARNAR KÄNSLIGA FÖR KOMMANDE DEL!

Hade lite ont i förrigår... så som man kan få vid förkylningsont... och sade till maken... att usch... ja... nu är det väl dags att bli förkyld... hrm.... kikar på halsmandlarna... och ser en svart prick på ena och den andra är lite svullen med en vit prick.... hrm... ser inte lovande ut? Under natten har jag svårt för att sova... på morgonen vaknar jag upp och har så ont! Hrm.... går och kikar på halsen och blir lite rädd... munnen smakar blod redan inte så bra... och för det andra... ena halsmandeln är riktigt underbart svartgrå och svullen... bakredelen är röd och irriterad, sårig... hrm... varav blodsmaken antar jag? Den andra är svullen och har fler fina vita prickar.
Tanken var att jag skulle jobba på kvällen... hrm... inte så bra idé? Ringer och sjukanmäler mig 08:00...snällt tidigt iaf och sen springer jag till VC

Detta är ett nytt VC för mig faktiskt... men otroligt bra! Tyckte väldigt mycket om Rudans VC...perfa personal mysig och trevlig samt kompetent!!! Var ett tag sedan jag träffade kompetens personal på VC... iof.... har faktiskt gått på Jordbros VC innan...och det höjer inte riktigt ens standard av kompetent personal...
Aja... Rudan var bra... fick mig till och med att börja fundera på att byta jobb... till geriatriken... sköterskan som var på lab jobbade även där och hon framförde avdelningen som en bra sådan... läkaren som tog emot mig var också därifrån och var mysig och bra!
Hrm... fick ut smärtlindring... en antibiotikakur som jag får ta om jag insjuknar i feber och så...Men annars ska halsmandlarna läka ut av sig själv... Hoppas... inte så roligt att ha det så här...

Ska lägga mig igen... trött blir jag av smärtlindringen... trött är jag sedan tidigare också... vaknade så här tidigt eg. för att maken tappade matlåda på golvet...vart livrädd och ja.... så sitter jag nu här ;)
Läggdags igen! Bästa botemedlet för att krya på sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar