fredag 4 februari 2011

Levt ett bra liv?

Får man säga så om sina "anhöriga"? Att de levt ett bra liv. Makens farmor är sjuk, upptäkt metastaser i levern och skelettet...samt lungemboli och nyckelbensfraktur. Allt på en gång! Stackars dam och det är klart synd om henne! Ingen förtjänar att ha ont och må dåligt eller vara sjuk, men har hört mycket jämmer om att ja tänk om hon dör osv... damen är över 85 år gammal och har klarat sig själv fram tills nu. Har mått bra, opererats i knän och rest en del hit och dit i Sverige samt thailand har hon varit på i äldre dagar...
I allt det hela då man hör om att det är så hemskt att hon ska dö... kunde jag inte mer än att säga... men hoppas det går fort och att hon slipper lida så får man även se till att hon har juh levt ett bra liv också... det är väl viktigast... hrm... tur att inte alla i släkten har hört den kommentaren... blev lite tyst... jag förstår deras lidande... ser den dagligen... men ja... vissa glasögon är svåra att ta bort...
sen vet jag inte... nu tänker väl de som läser ja men du är sjuksköterska... det är inte de... men hrm... ena sonen är läkare...hustrun barnmorska... barnen pluggar till läkare hela dröset... och ja... sen har vi andra sonen som fått två undersköterskebarn och en sköterska till svärdotter.... hrm...
Jag vet inte... undrar om det är bara min enorma trötthet och engagemang som gjorde att jag inte riktigt reagerade på samma sätt... men men

Jag har skitont i ryggen... vissa patienter är tunga och ja... en heldag med tunga patienter det är ett lidande! Spelar ingen roll att personen i fråga har alla glidhjälpmedel som går att få på en säng... tungt är tungt!
Har migrän nu också... sovit för lite och jobbat hela dagen... ingebra idé... tänkte först inte sitta här vid datorn är juh eg. inte bra... men behövde bara skriva av mig lite...
Är så hemskt irriterad och trött att ja... bara svart just nu
Ska snart ta en dusch och gå och lägga mig i min sköna säng...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar