fredag 22 april 2011

Över 2 veckor sedan

Ja... som rubriken lyder. Har faktiskt fortfarande lite ont... kan än så länge inte sova på mage. Igår fick jag min mens och efter 1g paracetamol och 50mg diklofenak så var jag smärtfri i ca 1,5h... sen brakade helvetet löst igen... fy... trycket sjönk på mig... lite lågt va att jobba och slita i 90/60? hrm... hade faktiskt drukigt en del! Lovar... sen så...hrm... rasade sockret till 2.8... hrm... var bara att sätta sig lite och äta godis och dricka... hrm... men kunde juh inte ta nya piller så tätt inpå det andra... fyfan... näe... och blödde gjorde man som attan... blödde igenom på väldigt kort tid... kan det vara bieffekt efter de varit inne och grävt? eller ja... fattar inte.... hemskt var det igår iaf...
Eller är det så att min mens börjar stabilisera sig mer och mer och det är så detta kommer att se ut? Jag vill minnas att det var hemskt då jag var yngre och då allt startade... fått även reda på att jag har endometrios.... kan det vara det som spökar?

Ett plus igår var att jag hade juh gått till facket med min lön. Tyckte absolut att jag blivit illa behandlad och riktigt orättvist behandlad då de höjer lönerna på mina kollegor runt om vid en korrigering...till högre än vad jag har dessutom och inte höja på mig för att jag redan låg över gränsen för de som fick höjas... hrm... går jag inte med på... de får inte höja på kollegor som jobbat mindre än mig och inte mig på sånna promisser! Aja... facket tog tag i det och fick sedan höra av VO chefen att jag visst var uppsatt på korrigeringslitan... hrm.. varför säger då min chef att jag inte är det? Konstigt... facket förstod inte heller... men tog då kontakt med mig igen och förklarade. Lovade att gå till min chef med detta.
Jag var inne och kollade min lön förra veckan och då var det inte ändrat... men nu när jag är inne och kollar så är lönen ändrad och höjd med 500kr :) sedan februari så det ligger utanför löneförhandlingarna... hehe... så jävla bra! Visst har fortfarande låg lön men rätt ska vara rätt och nu ligger jag högre än de andra tjejerna igen så som det ska vara ;)
Lönar sig med facket på detta vis... så tacksam över att hon tog tag i det hela :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar