lördag 2 april 2011

stel och trött

igår kväll har jag nog aldrig haft så ont i hela mitt liv... iom att de fyller upp en med gaser, så får desssa gaser för sig att röra sig och de tryckte på ordentligt vid lungorna... särskilt vid höger.
Kunde inte andas...hyperventilerade pga smärtan... Kunde inte röra mig och ja... Gaserna hördes/kändes...det tickade och bubblade i mit... Detta hördes högt ut också...
Hade så ont att jag bad tonni ringa sskn på avdelningen för råd.... Dock var detta normalt och bara att genomlida... En sak som jag själv kunde göra var att släppa mich och krysta.
Men hur krystar man då man har så ont?
I slutändan vart det bättre...efter 2h. Har i natt halvsuttit och sovit...kan inte ligga plant eller i fosterställning. Det trycker fortfarande på ordentligt vid höger sida.
Tonni stackarn har verkligen kämpat med mig och pysslat...hoppas han orkar med högskoleprovet idag! Just nu vill jag eg. Upp ur sängen men kommer ej upp själv. Men har inte riktigt hjärta att väcka tonni heller...han behöver sömnen inför provet.
Hrm... Liggsår kommer jag att få i slutändan i min egen säng...känner att jag inte rört mig mycket på hela natten...huuh kroppen känner av smärtan i sömnen.
Längtar tills jag kan träna igen...mina stackars muskler behöver mjukas upp och väckas till liv på rätt sätt igen.
Tror dessvärre att jag får be om längre sjukskrivning också... Får se på måndag hur jag mår men just nu känns det omöjligt :-(
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar