måndag 10 februari 2014

Lh-stegring

Dag 27 i denna "cykel"... har aldrig tidigare fått en lh-stegring förut. Iom hormonbehandlingarna så har jag tagit ovitrelle men följt östrogen stegring... innan hormonbehandlingarna så hade jag ingen såsan stegring alls.

Jag räknar inte med ägglossning. Lh stegring kan fås utan sådan... Men kul att kroppen ändå arbetar lite och försöker.
Då borde mensen komma om ca 14d då.
Första cykeln på 30d och andra på 41d. Då har jag ngt att berätta för sophiahemmet när vi är där. Det är snart det 3/3 närmar sig snabbare än trott.

Tror tiden flyger iväg på annat sätt. Jag har annat att kämpa för just nu som tar upp min tid.

Maken var nära på att inte få gå till oponering... de ville att han och polarn skulle vänta till maj! Det hade fått maken att ge upp skolan helt. Men vad gör man inte? Läst och tippsat... tagit hand om lillen nästan helt själv. Stöttat och gett input...särskilt när handledningen varit kass...
Så i tisdags fick de klartecken. Om de han klart till igår så skulle de få presentera... och de gjorde de! Handledarna kommer att skriva "Har tyvärr inte handlett studenterna T och M på adekvat sätt, men trots det om de känner sig redo så får de gå upp för att försvara sin uppsats. Uppsatsen är klar för opponering"
Vilken lättnad! Kampen och glädjen kom tillbaka på min älskade make.

Så igår fick lille D vara hos mormor och morfar en stund. Vi gick ut och handlade kläder till maken (han har inga byxor kvar som passar) samt en linneskjorta till lillen. Till sommaren då förståss. Sen var vi ute och åt och gick därefter vidare för att handla lite gott. Perfekt söndag! Både jag och maken behövde det,  men vi saknade plutt ändå! Hehe

Väl hemma kom mina päron hem med lillen. Snacka om att han var arg först... efter en stund pratade han oavbrutet i 1,5h. Läckra höga toner!  :)

Idag blev en slapp dag. Orkar inte med mycket. Ska snart ta tag i vardagen och kanske borsta håret åtminstone så att jag inte skrämmer matleveransen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar