tisdag 4 februari 2014

Sjukstuga

I förrigår var vår lille regält förkyld med 40 graders feber.  Trots det satt han och lekte. Dagen efter var det min tur. Nu är vi båda igensnorade...men ingen feber tack och lov!

Dock funkar inga mat och sovrutiner. De försvann helt iom förkylningen :/ har pyttsat ofta med ersättning för att han inte ska tappa i vikt eller ork. Ngt gnällig plutt men fullt så busig ändå! Äter mindre gör snutten... men ja... han har väl lika stor aptit som jag har?  Allt smakar ju papper så varför äta för?

maken är föga hemma... deras examensarbere ska in på söndag kväll. så de jobbar på som attan. Tycker synd om dem... de har verkligen inte fått ngn hjälp och får motgång efter motgång på skituppsatsen... rent så...skituppsats... blir arg när jag ser hur mycket grabbarna engagerar sig och kämpar så får de göra om allt för att "så ska det inte vara", nähäe!? Men varför kunde de då inte få vägledning från start!? Då hade de sluppit sitta i många timmar med ett stycke som inte var bra? Inte bara de som får dålig handledning. Så oförskämt dålig tycker jag!!

Näe ska fortsätta titta på teknat och virka på min sjal. Visar upp den när den är klar :)

2 kommentarer: