fredag 31 januari 2014

Tandborstning

Försök att resonera med en 9 månaders att det är bra att borta tänderna... failed!!!

Idag kände jag mig riktigt duktig. Har hunnit dammsuga hemmet, laga mat, diska, tvätta kläder, duschat och tvättat håret! Samt gått och handlat. Jag förtjänar soffläge snart!!

Var igår och köpte en ny madrass till lille Ds spjälsäng. Den han hade var för mjuk för denna bastanta pojke plus att den var för tunn. Iom vikten hamnade han mot sängens botten. Så den får läggas undan nu. Kommer att passa bra att ha på golvet för tupplurar på golvet vid inskolningen till att sova i eget rum ;) ja det är inte dags än. Men det lär det bli om någon/några månader.

Lillherren backar runt här. Fortf är sittläge roligast. Gärna med lite böcker och leksaker.  Boken från libero om nyckelpigan är en favorit :) sen beställde jag nyckelpigan som handdocka från libero.  Den kan han sitta och krama och prata till ♥♥

Han har börjat tröttna på frukosten. Gröt är mindre roligt. Så ska göra bananpannkakor till det ska han få lite fruktpure, babysemp 3 och en klik turkisk yoghurt. 
Sen ngn annan dag ska han få löskokt ägg med avokado och en leverpastejsmacka. Hoppas det smakar för den lille kräsne herren!

Orkar jag ska jag göra pannkakorna ikväll. Annars blir det på söndag. Men koka ägg kan jag göra. Ett gäng till maken och ngr till lillen.

Han åt idag av vår mat! Blev så barnsligt glad! Makaronered köttfärs. Lite torrt dock så fick lägga i en halv veggie burk. Men han åt det utan problem. Smaskade på sina små makaroner :D

Sen vill han gärna ha en liten brödbit till maten. Den ska doppas i maten. Sen mums! Vadå!? Pappa äter ju så... jag vill jag med!!

Maken har förstört "en helt ny värld" från aladdin! Den är ju sjukt snuskig ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar