måndag 13 januari 2014

Separationsfas -8 månaders

Om jag ngn gång uttryck att min bebis är missnöjd i perioder, så ber jag om ursäkt och tar tillbaka allt!

Denna fas, separationsfasen som kommer vid 8-9 månaders är riktigt energikrävande. Värre är det om tänder tittar fram. Sömnstörningar, han vaknar vid 4, somnar om vid 5. Många tänker "oj viöken lycka" men näe inte för en som är van vid hela nätters sömn.
Sen detta konstanta missnöje.  Gråter efter 2 sek då jag lämnat rummet. Tårarna sprutar och han gråter hysteriskt. Gråter om maten är lite för kall/varm, matar för fort eller långsamt. Gnäller när han ligger på mage och börjar storgnälla om han ålar bakåt. 

Ja! Gnäll gnäll... jag känner mig 10 år äldre och trött. Sliten och även jag gnällig till max.

Han trivs bäst i famnen. Vill helst bara bli buren. Det märks... har ont i kroppen. Fått en belastningsinflammation i foten. Lär väl inte bli bra på ett tag. Vissa dagar behöver den lindas.

Hoppas denna bär och kinkiga fas går över snart. Den har eskalerat på 1 veckas tid... så nu får det gärna vända snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar