fredag 17 januari 2014

Bebishäng!

Igår hade jag 4 mammor och 4 små (de bärjar bli stora!) Bebisar över på lite lunch och häng. Jättemysigt! Vi åt avokadosoppa med kantareller, plus lite bröd till. De stannade till 18!

Efteråt var både jag och lille D helt slut. Han somnade strax efter middagen och jag däckade på soffan i makens famn.  Somnade mysigt där,minns inte ens vad vi tittade på.

Vaknar dagen efter fortfarande helt slut i sängen. Lille D och maken hade redan gått upp. Kl var 9:30. Vid 10 får jag en bebis av en kallsvettig make som sedan springer på toa och kräks. Han frossar och har ont :/
Hela min lycka från dagen innan försvinner helt. Efter 30 min om vart annat gnyende och kräkande så ringer jag 112. Mitt i samtalet med personen så blir maken så blek att jag ber henne vänta. Hjälper maken i soffan. Han höll på att svimma av smärtan!  Tjejen i luren hör direkt på min beskrivning att detta är inte alls bra och skickar en ambulans.

Ambulansen kommer ganska fort. Ett par enormt snälla killar. Den ena var skitsnygg med lite smålänsk dialekt. Ögonmums! Dessa killar fattade snabbt och bra beslut. Satte en infart, gav intravenöst mot illamåendet och smärtlindring intramuskulärt (i muskel, i detta fall rumpans).
Blev så lättad över att det var ett par bra killar. Inte som förra gången då jag fick sådan lust att skriva en anmälan. De uttryckte sig som om bara ringt i onödan och var till besvär. Då fick han ingen smärtlindring förrän 5h efter ankomst till akuten... under all kritik!
Men denna gång fick han hjälp fort och bra sådan.

Det är njurstenen som bökat och fastnat på ett smalt ställe. Blev hemskickad och fick mediciner. Samt en remiss till sprägning av stenen. Dr trodde inte den gick att kissa ut alls. Den var för stor...nähäe!?

Så han fick åka hem. Var hemma vid 19:30 tiden. Sprang sedan till bussen för att åka till ica maxi. Hämtade ut hansmediciner och handlade på 15 min. Var nära på att inte hinna. Killen på apoteket var sjukt långsam!

Till min otur nu när jag hoppat på bussen så får bussen vagnfel. Så aja... vi märker när vi kommer ifrån maxi.

Varför tog jag inte bilen? Jo jag är så trött och har huvudvärk. Räknade ut att det skulle ta nästan lika lång tid att åka hit kommunalt som att hämta bilen hos pappa och åka till maxi... men shi fick jag! Bilen hade nog varit bäst ändå? :/

Kommer att vara död imorgon. Ska jobba dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar