torsdag 9 januari 2014

Kronan duo/S barnvagn

Det enda jag har att anmärka är att den är lite låg så ma  får inte plats allt för mycket under. Men man får plats en hel del! Absolut!

Vagnen är lätt att köra. De svängnara hjulen gör vagnen lätt att manövrera, till och med med en hand. Sen kan man låsa hjulen så att den passar bra i svårare skogsterräng. Tro mig ! Vi har testat på ställen där vagnen nog inte är så välkommen eg ;)

Den är lite stor vagnen. Men inte större än de ledande märkena.

Handtaget är reglerbart så den passar bra för mig som är 157 och maken som är 185.
Liggdelen hade välsigt många förvaringamöjligheter med fickor och annat bra. Ryggstödet kunde man ställa upp så att barnet kunde sitta i den. Den klarade av upp till 9kilo. Vi valde däremot bort den då lille D är rubust och blev ngt instängd i vagnen.
Vi använde mjukligt ett bra tag. Riktigt varm o go.

Sittdelen ngt mindre förvaring men har fullt liggmöjlighet till reglerbar ryggplatta.

Både ligg och sittdel har bra suflett. Täcker solen bra.

Vad mer kan man skriva om vagnen?

Tillbehören är lätta att ta på. Nu tänker jag på myggnät och regnskydd.

Juste den har två handtag schassit som är behändiga. De har uppskattats av flera som hjälpt en av och på höga bussar. Handtagen är just för den som hjälper till.

Vagnen är lätt att fälla ihop och även lätt att byta från ligg till sittdel. Både ligg och sittdel är vändbara i schassit.

Jag är sjukt nöjd med min kronan!

Och vet ni... nu i slutet av januari pressenterar de en syskon/tvillingvagn...är det ett tecken tro!? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar