lördag 10 maj 2014

Frossa

Har börjat frossa mer och mer när jag sover eller är trött.  Så jobbigt! Hade så med lille D fram till runt v 20. Sen blev det bara varmt. Men sjukt jobbigt att vakna upp och hacka tänder trots att jag ligger under två tjocka tänder. Ilande kyla som snabbt sprider sig som en rysning över hela kroppen.  Hormonomställningar.

Idag testade vi för skoj skull att lyssna efter bönans lilla hjärta. Trodde inte vi skulle höra ngt. Livmodern har inte tittat upp från blygbenet än. Men vi hörde det! Fick vinkla proben på ett udda sätt ;) Så mysigt med det fina lilla hjärtat :) och nej det var inte min puls vi hörde :) Det var ett ybersnabbt pulsande över 130 slag/min (missade att räkna ngr slag så det var garanterat mer) medan mitt gick på 70 och var annorlunda. Hej bönan! :) Glädjen och längtan i min makes blick var underbart. Han satte på hörlurarna på lille D för att glatt tala om för hnm vad det var för ljud vi hörde. Hehe lille D tittade på oss med stor blick, kastade iväg hörlurarna och såg allmänt förvirrad på hörlurarna...stackarn! Han förstod ju inte att ljud skulle komma ifrån dem! Blev nog lite förskräckt över lurarna :)

Jag börjar sakta men säkert tro på denna graviditet. Tro på att allt kommer att gå bra. Det hade jag gjort utan hjärtljuden. Ngt bara som smygit sig på. Jag mår otroligt bra i jämförelse med lille Ds graviditet. Trots att foglossningar och dagar med totalt utmatthet. Men glädjen i kroppen... känner mig stark på ngt sätt. Ngt jag inte alls upplevde med lille D. Där jag ständigt gick med en mer eller mindre oro för att ngt skulle gå fel. Ihållande trötthet som aldrig gav med sig. Smärtsamma komplikationer som hälsade på då och då.
Jag kanske kan få njuta denna graviditet!? Hoppas :)

Ngt som smög sig in i tankarna imorse... om barnet lägger sig på plats... och jag får köra en vaginal förlossning. Räknas jag som förstagångs föderska eller omföderska när det gäller värkarbetet? Ngt jag får fråga barnmorskan när det börjar närma sig. En bit kvar tills dess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar