tisdag 6 maj 2014

Gaviscon

Knaprar gaviscontabletter 3-4 gånger om dagen numera. För två veckor sedan så bara inför läggdags men det har ökat och nu har jag halsbränna nästan konstant.  Bränner från magmunnen upp i halsen... obehaget eskalerar efter måltider oavsett vad det är och mängd... hopplöst! Ska nästa vecka fråga barnmorskan om jag kan ta omeprazol. Gaviscon är inte gott alls!

Antibiotikan som jag endast ska ta en utav fanns bara i 7pack...fick betala 103kr för den! Borde ge kvittot till jobbet! 103kr för ngt som troligen kommer att ge mig svampinfektion! :/

2 kommentarer:

  1. Jag fick ta Omeprazol regelbundet under min graviditet. Det var det enda som hjälpte. Klarade inte av Gavisconen, den var så äcklig att jag kräktes upp den igen, både flytande och tablettform.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo den är så vidrig! Och hjälper inte alla gångerna heller :/

      Radera