söndag 1 juni 2014

Försök till att ge hopp

Undrar om en vännina som just fått mens efter sitt första ivf försöket skulle bli upprörd över att få en liten tavla med en virkad prästkrageruta i mitten och denna dikt? Vill så gärna peppa henne... men vill inte göra henne mer ledsen. Hon har det redan svårt med snärtor (som hon annars tar mediciner för men som nu inte går att ta). Åh måtte det blir hennes år i år!

"Ni har väntat, längtat, trånat och bett
men något plus på stickan har ni ännu inte sett

hur lång tid ska det ta?
hur svårt ska det egentligen va?

Den naturligaste sak i denna värld
känns för er som en helt omöjlig färd

Snälla, snälla, låt er fler minus få slippa
ge inte hoppet chans att än en gång få dippa

Jag håller mina tummar och tår
Att ni ej fler ledsna stunder får

låt detta året bli det år
då ni stolta er guldklimp får"

2 kommentarer:

  1. Fint tycker jag :) har försökt kommentera på din blogg en miljard gånger men det funkar aldrig? Hur som helst så ville jag säga (om det nu går) att jag kikar in här nästan dagligen! :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)

      Konstigt att det inte går! Men roligt att du hänger kvar :) kram!

      Radera