fredag 20 juni 2014

Sentimental

Blir så rörd av att se nyhetsmorgon idag. Barnet som blev till av fryst äggstocksvävnad. Av denna vävnad har de lyckats få fram friska ägg som de sedan kunde stimulera fram och befrukta via ivf! Det är så häftigt!!

Denna kvinna som genomgått detta har då haft cancer och där behandlingarna gjort henne infertil. Men med hjälp av denna friska vävnad som frös ned innan behandlingarna så har hon nu flera år senare fått en dotter!
Vägen var inte lätt... först misslyckade återföringsfförsök av vävnad och sen misslyckade försök av ivf. Men på tv ser vi deras lilla dotter!

Näe blir så rörd! Det är så häftigt vad den medicinska utvecklingen kan göra för oss människor! Hoppas fler kan bli hjälpta av denna metod. Detta barn är det första av sitt slag. Troligt inte det sista!

Samtidigt som jag tittar på detta inslag har jag lille D vid mina fötter som leker med mina tår. I magen har jag en liten plutt som gör ngr kullerbyttor. En bra morgon! :)

Måste dock göra mig i ordning för att dra iväg till jobbet. Jobbar hela midsommar.

Glad midsommar på er alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar