torsdag 30 december 2010

att tänka är inge bra...

Ju mer jag tänker på det hela... desto jobbigare blir det!
Jag har ingen lust att de skär i mig, än mindre att de stoppar en kamera i mig och värst av allt att de kör narkos! Har inte fått ngn tid än... vilket jag iof kommer att vara nojjig över tills jag får och ja vårdgarantin är 90 dagar! Fuck! Megalänge!!!
Men usch...vill på något sätt inte genomgå detta... varför ska min gyndr vara så noga för? Andra tjejer får ultraljud och kanske med petighet spermaprov sen kör de med tabletter... hrm... gillade inte att det inte gick så bra på spolningen :( laparoskopi verkar inte roligt... sen plus att man kanske kommer ha lite ont vid jobbet och allt...näe det här med att skaffa barn vart inte som man trott... börjar nästan ge upp det här, är bara så jävla krångligt...
Har insett en sak... de kvinnor som gnäller över mens varje månad! De ska banne mig vara lyckligt lottade! Avvundas dessa kvinnor, det betyder att de iaf har ägglossning regelbundet och faktiskt har stor chans att bli med barn. Åh... varför ska längtan vara så stor för? Det är det som gör det hela så jobbigt och smärtfullt... vill inte bli 30 innan det första kommer... ville ha mitt första redan vid 20! hrm... börjar bli närmare 30...
ja...jag är negativ... är bara 25... men inget barn än och 26 hinner man bli... och jag som ville ha två innan 30... helst det första vid 25... krav som är så dumma egentligen! Men samtidigt vill jag inte bli för gammal och inte orka... vill vara som mina päron fulla av liv och ork... inte som många av mina vänners som ansågs tråkiga för att de inte ville... eller orkade...
hrm...
ålderskris :-P
Näe ska sova nu... tror jag lyckats vända på dygnet nu. Jobbar natt i natt...

2 kommentarer:

  1. Hej =)
    Men vad är det jag läser.
    Jag har ingen koll vad PCO är, men det låter inget kul. Men jag måste få muntra upp dig lite. Att får barn vid 30 är inte så illa, det var det första, det andra och MYCKET VIKTIGARE jag skal säga är. JAG lyckades bli med barn efter 12 år med anorexia, mycket grav sådan och endast efter 3 år som helt frisk. Min mens har aldrig varit regelbunden. Jag vill med det säga att kroppen har en otrolig förmåga att reparera sig, hur illa det än har varit. Kram & gott nytt år

    SvaraRadera
  2. *ler* det är ett syndrom och inget som löser sig så sätt genom läkning utan genom ålder... då de flesta andra börjar få svårt att bli med barn kommer min kropp att reagera tvärtom... typ... näe men förstår vad du menar... ibland blir det bara helt mörkt när man stöter på hinder efter hinder...

    Hoppas familjen mår bra!!! Kram och hoppas det nya året började bra!

    SvaraRadera