måndag 25 november 2013

Dagen trött o skratt

Vaknade imorse av bebisskratt. Så underbart! Särskilt när bihålorna krånglar igen och gör sjukt ont! Känner mig tung och yr. Går på toa... på väg dit tittar jag ut i köket och blir lite irriterad. Fick ett vitrinskåp av mina päron, innan hade vi en bokhylla. Men det funkar inte att ha med en snart gående/krypandes bebis. Så fick fiffla lite med sladdar och timer. Så trodde först att det var ngt fel på den... andra tanken var, varför är det så ljust ute för? Skönt med sol ändå!
Går och hämtar lille D sätter hnm på golvet framför tvn, slår på och ser att det är efter10. Här blir jag ännu mer förvirrad. Har tv4 fått ngt knas? Sänder efter10 vid 6-7tiden på morgonen?? Inte en enda gång kunde jag tänka mig att klockan var mycket...
Går ut i köket, sätter på vattnet för att göra i ordning hans gröt. Tar fram grötpaketet och i ögonvrån ser jag klockan på mikron. 10!? Va!? Tappar paketet och går till mobilen. Ja, kl är 10! Familjen hade visst tagit sovmorgon!

Hela dagen har varit som i en dröm. Lite förvirrande och dåsig. Känner mig inte så kry. Satt länge och reflekterade över barnproblemsinslaget på efter10. Kom dock fram till att jag inte var så nöjd med den delade livshistorien. De hade valt en mamma med 2 missfall och 3 fullt friska barn innan den 4 kom till. Visst förstår hennes rädsla, då jag själv kände en del av den under graviditeten... men de kunde ha valt ngn som kanske försökt i 10 år med missfall i bagaget och som tillslut fått sitt efterlängtade barn... särskilt när man pratat om barnlängtan. Det hade nog påverkat mer... men samtidigt.... klart en som redan har fått barn kan få ha barnlängtan då de har problem. Men denna kvinna kändes som en helt vanlig kvinna... där hon hamnat lite i otur med just falla in inom "50% av alla grav leder till missfall". Äsch...

Lunchen slutade med mycket klet. Så det blev en dusch!
Maken kommer ut ur duschen med lille D och säger världens bästa kommentar! "Jag kände mig som Gulliver i lilleputtlandet i deras lilla badkar, det som gjorde det till extra jobbigt var att jag inte var själv i det lilla badkaret utan fick dela den med en liten bebis som jag behövde vara försiktig med!" skrattade så att jag fick ont i magen.

Min lille älskling blev 7 månader igår! Storis!

Jobbade i helgen. Riktigt tuffa nätter! Det var mycket att göra. Men klart värt det.  Kollade min lönespec för nästa månad. 4nätter/månad+3d i föräldrapenning ger oss ca 3-4000kr mer i pengar per månad än då jag tog 5-7d föräldrapenning i veckan!

Lägger in två magiska bilder efter dagens lunch. Köttfärssås över hela ansiktet. Men han såg drömsk ut efter maten då han tittade ut genom det soliga fönstret. Det bästa var leendet efter då jag drog tillbaka hnm till verkligheten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar