tisdag 19 november 2013

Hemlighet

Jag har en hemlighet jag vill berätta men kan inte göra det här då vissa som läser ingår i hemligheten. Det vill säga om delarna hinner komma snabbt från usa och uk! Tihi... men kommer gladeligen lägga upp bilder sen!

Det här är 5 dagen jag inte ammar på lunchen.  Eg. Var det tänkt att sluta den 24/11 med lunchamning. Men nu valde lille D själv att göra det. Han äter ca 3/4 av en dl matpure och ca 3/4 av fruktpure till efterrätt.  Dricker bra med vatten. Det mosvarar ca 5-6msk av varje. Jag är så glad att han tagit beslutet själv!
Problemet som blivit är dock att han har svårt att somna utan bröstet efter lunch om vi inte är ute med vagnen. Men det går bättre och bättre. 

Iom att jag inte har avslutat amningen till den 12 dec så har vi skjutit på syskonförsöket till den 3/3. Jag är inte ledsen över det.  Känner att visst, jag vill inte amma längre, men det får inte gå ut över min lille son. Han är klart inte redo med ett snabbt slut så då tar vi ett långsamt avslut. Trappar ner med 1 amningstillfälle varannan vecka och tar sist bort favorittillfällena. Då kommer han att vara strax över 9 mån gammal. Det tror jag funkar bättre,  särskilt då han troligt kommer att kunna äta mer och annat då.

2 kommentarer:

  1. Ååå va spännande med hemlisen...! :D

    SvaraRadera
  2. Hihihi... enl. Status på försändelserna så kommee iaf en del i tid. Den andra delen kan det bli tight på eller försenat :/

    SvaraRadera