söndag 12 augusti 2012

Ovitrelle

Idag är det ovitrelledags. Plock på tisdag kl 09:00. Känner mig nervig och rastlös.

Hur mår jag annars? Jo jag har ju ont, särkilt i höger sida. Men det var där de största äggblåsorna var i fredags... då var de ca 15mm och de minsta var 13mm... så hoppas alla dessa växt till sig till över 17mm... slemhinnan var på 7mm i fredags. Så om jag har tur är den på 10mm på tisdag. Vilket är det bästa jag kommit till någonsin!

Var en pina att jobba både igår och i natt just för smärtans skull. Det drog liksom i ryggen en hel del. Imorse mådde jag sjukt illa. Och sen så kommer maken och busar till det och tar mig på brösten... blev ett "låt bli!!" de är spända.... hur kommer det att bli efter ovitrelle? Brukar få spända och ömmande bröst... aj aj... nu lär de växa till sig än mer =/ tur att jag har semester! Kan då bara ligga halvnäck stup i ett =)


Känner ångesten...rädslan över att det inte tar sig... rädsla över att inte kunna kontrollera mitt liv eller planera utan att det är läkare och barnmorskor som styr min vardag.

Skrattade glatt åt en sak... kom hem i fredags och gav maken hans burk. På sidan är det ml skala upp till 100...hehe... "känn ingen press, den ska bara vara helt fyld" *flin* han förstod att jag skojade... men varför ange ml på en sådan burk? Iof liknar den våra sputumburkar...så de är väl till för ngt annat också...


Bara 30 min kvar till sprutan... iiiiiiiii... och ja... 36h väntan... eländigt! Men nu är det snart dags... håll tummarna för mig att det är många fina ägg som blir befruktade och att ett guldägg sedan bestämmer sig för att stanna i en lång lång framtid i mitt liv!

1 kommentar:

  1. Vet du vilken dag i din cykel som du tog Ovitrell-sprutan?

    SvaraRadera