onsdag 15 augusti 2012

Summerar gårdagen

Blindtarmssmärta släng dig i väggen! Fy fan vad ont det där gjorde igår... fasligt fasligt!

Men fort gick det 20 min... 9 ägg som nu förhoppningsvis befruktats... märker det imorgon... men är rädd att inget skett... vill helst ringa och höra efter... men ska hålla mig. De ringer väl om allt är knas?

Maken var rädd att hans sats var så liten... men sade att förra gången täckte det bara botten på burken typ... men kanske lite elakt att ge män en burk i 100ml i volym... inget de uppnår precis! Försäkrade att de första dropparna är viktigast och att resten eg. inte spelar någon större roll  då det oftast är mest sädesvätska och omogna spermier... men karln då!

9 ägg kan inte riktigt förstå att jag fick ut så många... hoppas de är fina...

hur gick det hela till...?
- fick en citodon och en alvedon. Mot smärtan efter.
-fick en nål. Sköterskan som satte den var nog van att sätta på lätta tjejer... fick gräva in sig lite... men äsch... börjar faktiskt bli van vid nålarna nu...
- bytte om och gick på toaletten.
- vägdes, vägde 54.4 kg. Till min lycka! Trots viktuppgång av dessa sprutor är jag inte så tung ändå!
- en lyckostund vad att det var samma läkare som jag haft under Vul... jag fick hoppa upp på stolen... och fick lugnande. Gud så skönt! 2 min av lycka...
- sen kom smärtan, och detta var bara tvättningen innuti. Herregud vilken smärta. Får smärtlindring... hjälpte detta? Näe kände inte av ngt.
- Mer smärtlindring och blåsorna punkteras... tänker "får inte svimma..får inte svimma".
- Mer smärtlindring... äsch varför ens försöka? Fan vad ont... snabb var hon... hann se lite smått på skärmen... inte mycket... hade för ont... orkade inte titta så noga trots att det var häftigt...
- Får en binda och ett par nättrosor. får åka rullstol tillbaka... enl. alla där var jag visst lite blek. Kände bara smärta.
- Läggs på britsen och får en värmedyna. Smärtan är inte så behaglig. Får dricka lite smått. Smärtan är fortfarande inte behaglig. Ber om mer smärtlindring.
- får en liten tablett under tungan som lättade på allt... gud vad skönt... mådde illa av den... men vad skönt... den höll sig till 22:00 på kvällen. Fyllde på med alvedon emellan.
- äter och dricker...går på toa och kissar. Ja, ja är ju ssk så jag vet vad som förväntas av mig. Går lite gran och får därefter gå hem.
- Pappa kommer och hämtar då maken ska jobba, känner mig lättad. Ett mål närmare! Hoppas nu äggen klarar sig!

Innan vi åkte fick jag tid för ET och även tid för gravtest samt när jag ska börja med slidpillrerna. Inte nöjd med slidpillrerna då de är banne mig jobbiga! Ska tas tre gånger om dagen... jag är så värdelös på att komma ihåg sådant! Men men... ska sätta larm och ha småpengar på mig om det skulle behövas. Gratis toa finns ju inte precis överallt =/

Väl hemma igår så kräktes jag för första gången i mitt vuxna liv. Har inte kräkts sedan jag var barn... mådde så mycket bättre... men tror jag forserade kräkningen faktiskt... drack så sjukt mycket trots att jag mådde illa... drack och drack tills kroppen sade ifrån... kräktes inte så mycket heller... liten skvätt...men det hjälpte... somnade gott sen på soffan...

Eftermiddagen spenderades av att vara med min familj. Fika och ha det mysigt... allt var roligt... mycket roligt... ursäkta mms och sms som skickades... men är man smått drogad av smärtis då blir allt roligt och lyckligt... vem klandrar en? =)

Hur mår jag idag? Jo men det är ok. Lättare illamående som inte är så fasligt farligt... småsvullen men kommer in i byxor ändå... sitter lite tajt men inte fasligt... skulle visst komma efter dessa tecken då jag inte har en våg. Detta för att blåsorna fyller på sig igen med blod och vätska efter punktering...

Är lite öm idag. Men annars helt ok. Inget jag tänkt medicinera mig för inte! Annars blir det nog alvedon. Får ta med det då jag ska ut på äventyr =)

Idag ska jag träffa Flingan... har inte setts på sjukt många år! Ska bli kul att se henne igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar