fredag 23 november 2012

Samtal till 1177

Sjukvårdsupplysningen kan vara en trygghet ibland.
Har haft huvudvärk och mått rätt dåligt i psyket i två dagar. Första två veckorna som jag jobbar heltid utan att kunna ta semester ngn dag extra. Så det här inneburit 6dagar förra veckan och 4dagar denna vecka. Vilade inte upp mig ordentligt den dag jag var ledig.

Senaste två dagarna har jag mått sämre... fått kraftig hjärtklappning efter jobbet och kännt mig sjuk och trött. Varit extremt andfådd pga hjärtklappning.
Det har varit tufft på avdelningen. Inget jag tänkt på att det varit så farligt. Men med en liten som växer så kan jaha nog inte ta i på samma sätt. Bara inse det.

I natt vaknar jag upp och känner huvudvärken... och illamående! Fryser... ingen temp... hjärtklappning och andfådd...
Blev rädd... väcker maken och vi ringer sjukvårdsupplysningen.

Där efter lite lugnande samtal säger sköterskan som då liksom fick polletten att ramla ned. Jag har tagit i för hårt på jobbet. Behöver värva ned och ta det lugnare. Magen är ju inte så stor än så man tänker inte på det. Men kroppen talar om för mig att vila!!!
Efter satt jag och grät i en timme.

Ringde nu min barnmorska men hon är sjuk. Får ringa och prata nästa vecka. Tror jag får ge mig och kanske gå ner i tid. Jag orkar inte. Detta liknande hände ju i början då jag skulle jobba nätter.

Chefen får jag inget vidare stöd ifrån. Där har hon även uttryck att jag får räkna med nätter... och detta är för planeringen feb till april... höggravid! Det anser hon är lämpligt... så får sitta och prata ordentligt mes min barnmorska. Behöver det tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar