måndag 19 november 2012

v16 (15+6)

Vi skulle ha träffat vår barnmorska idag men hon är sjuk =/ Och jag har verkligen inga andra tider som passar. Så vi får kanske hoppa över detta? Eller ta det via telefonen kanske. Fast jag hade gärna fått prata lite med henne nu när min höft krånglar och om de tycker att jag ska ta influensasprutan iom vad jag jobbar med?

Vi kommer inte att kunna lyssna på lilla hjärtats hjärtljud imorgon så vi lyssnade idag. Jo men maken och jag går om varandra. Och gud vad roligt att lyssna... hen var lite svår att hitta...var inte på sin vanliga plats och iom att livmodern var lite mer uppsvullen på vänster sida samt högre upp så körde jag proben en bit uppåt...hittade det lilla hjärtat... sen försvann h*n med en massa buller... följde efter lite åt vänster och ja... det var mysigt att märka att lill pyret flyttade på sig... började mitt emellan symfysen och naveln och slutade nästan helt på vänster sida... hela tiden hörde vi lilla hjärtat och även en massa antar sparkar och viftningar från förflyttningarna =) Så mys... lyssnade max 2 min... lyssnar inte så länge... hihi... sötnosen utforskar sin omgivning nu!

Har fått en sådan irriterande hosta... nu mer slemhosta... går det inte över om någon vecka eller så är det nog bäst att trippa till vårdcentralen och försöka få en tid. Så jag inte börjat få en pneumoni eller så... annars håller ju sig förkylningarna redan ca 3v. på mig och med en graviditet lär de förlängas med 1-2veckor till =/

Snart är jag halvvägs...så otroligt... så otroligt!! Längtar mer och mer efter riktiga sparkar och mer kännbara bubbel och kittel... så att jag verkligen med säkerhet vet att det är lillhjärtat som sparkas där inne... nu har jag iaf hört det med dopplern =)

Har gjort en lista nu för allt vi kommer att behöva... *pust* en bebis är inte billigt! 10 000 kr kommer allt som allt initialt att gå på... men vad gör det? Vi sparar för fullt nu och så... vi vill inte känna press... har redan över 10 000 sparade och i juni får man skattepengarna och i aug får vi pga csn en bra summa också då maken pluggar och jobbar... så pengar finns... men jag har alltid avskytt att känna mig pressad, så vi sparar för fullt nu... och har en extra budget om det skulle behövas =)

1 kommentar:

  1. Håller med, så otroligt och så underbart att snart vara halvvägs.
    Vad har du för problem med höften? Jag har också lite problem till och från, har haft det i flera veckor.
    Vore kul att se din lista, publicera gärna om du vill.
    Kram Karin (snövitt)

    SvaraRadera