tisdag 13 november 2012

v16 (15+0)

Idag kände jag att tiden går faktiskt ändå rätt fort. Jag ska träffa min bm igen om en vecka...när jag fick tiden först så kändes det så långt i tiden! Och 3 veckor till rul... oj det har gått så fort! Redan en vecka sedan vi såg vårt pyre... eller som maken kallar hen ibland "räkan"/"alien" bara för att det är ju så små foster ser ut i tidigt stadium =)

Helt slut efter dagens arbetspass... men känner mig gladare och ändå piggare än vad jag varit på länge


Fick mina gravidpercingar idag, tre stycken som är extra långa. Ska korta ner den ena och ha redan nu...lite att växa i... och när väl magen tar extra fart får jag väl ta på nästa och sist då den sista om det fortfarande är möjligt.

... och gravidbh har jag fått hem idag...den var enormt bekväm faktiskt! Inte snygg alls för fem öre... fast vem kan kalla mig snygg nu? Tonnårshy som attan, finnar hit och dit... svettas för minsta lilla och ja... redan småklumpig då höften inte riktigt vill som jag vill!

Har ganska ont efter varje arbetspass... vilket inte är så kul.
Har haft utvecklingssamtal på jobbet och där fick jag det nästan klargjort jag kommer inte att få havandeskapspenning då jag tydligen kan omplaceras... hrm... förstår inte, det är ett tung arbete... sköterska på en tung vårdavdelning. Vi märker om det inte kommer att nalkas sjukskrivning i slutet...

Jag har sedan i helgen kännt av lite fladder i magen... bara för korta stunder när jag sätter mig och vilar... hrm... kan det vara????? =) Eller är det tarmarna som spökar? Mina tarmar brukar jag känna igen och det kommer inget kurr... och på ultraljudet såg man kakan sitta i bakvägg... så det finns ingen stötepelare som stör... men ja... man vet aldrig?

He... på mornarna när jag är kissnödig... för nu kissar jag bara två gånger per natt... livmodern har rest sig och ligger inte och trycker på kissblåsan för stunden... så ja... jag kan känna och se även min livmoder som övar på sina sammandragningar... Men efter att jag kissat så faller den tillbaka lite och känns inte lika tydlig... Men det blir en riktig boll, en hård sådan och sen blir den mjuk. Lite häftigt att kika på sin kroppsutveckling... Önskar bara att jag kunde ligga i magen och titta på pyret dag ut och dag in  ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar