tisdag 15 juli 2014

Förskoleångest

Om 5 veckor exakt börjar lille D förskolan. Jag har nu börjat få extrem ångest. Tårarna rinner så fort jag tänker på det och allt känns bara jobbigt. Men vad är det jag oroar mig över? Ja allt! Mest maten... han äter burkmat till lunch... vill helst inte ha annat. De har hemlagat där. Han dricker babysemp3...han dricker inte själv och äter inte med bestick än. Sjukt jobbigt? Tänk om han går hungrig??

Sen en rent utav löjlig sak. Men jag gillar inte fläckiga kläder. Ahh kommer han komma hem med nedgrisade kläder för att han ännu inte kan äta civiliserat utan med händerna? Jag kommer att bo i tvättrummet... suck...men så är det

Tur att maken kommer att sköta inskolningen. Jag kommer att må dåligt oavsett... att vara där kommer att ge mig djup ångest. Kommer att gråta värre än lille D....känns som det iaf :/

Hatar att ha en massa hormoner ur spel. Räcker det inte med att det är jobbigt som det är? Att späda på det med gravhormoner gör ju saken bara så sjukt värre!!

2 kommentarer:

  1. Det kommer gå fint ska du se. Det är garanterat värre för dig än för D. Han kommer klara det fint och fa massa nya vänner och upplevelser.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo det är väl så, men den ovisa tanken tar över för ofta :/ Kram

      Radera