lördag 19 juli 2014

Hormonell!!

Sitter och lipar till barnfilmen Röjar Ralf!! Ja ni hur ska det här gå?

Var och träffade vänninans nyfödda lilla S igår. Självfallet träffade jag föräldrarna med :).. så liten och go. Tänk snart har jag en sådan liten i min famn igen.  Längtar lite till det då denna gång kommer vanan att finnas inne. Alla skrämselfunderingar lär inte dyka upp hela tiden. Men samtidigt vill jag helst skippa en del av bebistiden. Är så kär i lille Ds nucarande stadium. Trots hans sämre kinkiga dagar så är han så uttrycksfull. Inget oskrivet blad längre. Han är så härlig just nu! Kan inte älska ngn mer än det jag gör!
Måste skilja på en sak här. Jag älskar min make över allt annat, men på ett sätt som en man och en kvinna kan älska varandra. Jag älskar mitt barn över allt annat på ett sätt som en moder bör älska sitt barn. Varför bör? Jo för att alla inte gör det mitt yrke gör att jag inte kan leva på lögnen moderlig kärlek. Dessa band skapas, de finns inte av naturliga orsaker. Men så är det! Jag älskar min lilla familj och snart är vi fyra! :)

Var hos barnmorskan i förrigår. Fick till min förvåning lyssna på lilla hjärtat. Livlig liten pöjk i magen och hjärta slog fint. Jag ska börja med niferex varannan dag nu då jag skönk så kraftigt med lille D. Urg! Dessa äckeltabletter. Men så är det!

Efter att ha träffat vänninnan och hennes bebbe så var vi på väg till nyfiken gul. Fick sådana sammandragningar från sös till restaurangen. Fick pausa många gånger. Vägen brukar ta en 15 min att gå... tog oss 45 min!  Väl framme så kändes det inte rätt. Så vi fortsatte långsamt upp mot ringen. Vi hade förut en favoritrestaurang men iom skattefusk hade kockarna slutat och maten blivit sämre. Men vi chansade... och tur det! Dollys är tillbaka. Inte lika gott som Jimmys steakhouse men en nära tvåa! Kocken var visst tillbaka. Så vi åt mumsiga steaks och hamburgare.

Åkte därefter hem. Jag var helt slut. Ont i rygg och höfter. Sammandragningar med lättare förvärkar. Lite tidigt för sådant. Så jag lade mig ner det första jag gjorde. Är stendöd idag. Men ska lite senare iväg till mamma och pappa. Pappa har (för 4:e gången) sitt 50 års kalas. Men nu har han täckt alla vänner och bekanta. Ska dit en liten stund för att sen vila.

Jobbet tär på mig något! Men 2v kvar till semestern. Snart där!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar