torsdag 23 juli 2015

Kladdkaka!

Blev så sugen på en kladdkaka så jag slängde ihop något gott

Sätt ugnen på 175°C

120g smält smör/margarin
2,5 dl strösocker
2 ägg
1krm vaniljpulver
1dl vetemjöl
3msk kakao
1/2 tsk salt

Smält smöret. Låt det svalna. Blanda socker och ägg. Blanda i vaniljpulver och kakao. Sedan vetemjöl och salt. Sist smöret.

Smöra och bröa en platt form med avtagbara kanter. 

Grädda mitt i ugnen i ca 15 min. Smeten ska vara fast men dallrig. Låt svalna

Avnjut med glass/grädde och eller bär. Muuums!!!

Idag har vi varit inne. Då killarna fortfarande inte är fullt friska så går vi bara ut varannan dag samt inte långt och ansträngande. Vädret har idag varit riktigt trist dessutom. Så vi har gjort i ordning på balkongen lite. Städat, ordnat med badkaret som inte blivit avtorkat på länge. Sedan fick killarna ta sig ett bad. De var så lyckliga och glada. Efteråt var båda pojkarna trötta. Åt en ordentlig middag och somnade strax efter 20.
Själv är jag dödstrött men ska försöka hålla mig vaken lite lite till. Ska försöka förskjuta dagen något. Jag ska nämligen jobba mitt första pass på 10 månader! Gud vad jag längtar, men samtidigt har jag lite ångest över det hela. Men men så är det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar