tisdag 28 juli 2015

Mör och trött

Har nu jobbat mina första 3 nattpass. ..vilket kaos! Det märks att det är sommar med mycket oerfaren personal. Tufft... 10 min sittpause endast de två första nätterna à 10h 15 min. Full rulle... sista natten var mycket behagligare. En del att göra men behagligare. ..

Så nu är jag helt Slut! 
Lille D fick sova över hos mormor och morfar hela helgen. Han saknade visst oss på lördag kvällen säger mamma nu i efterhand... hrm. ..känner då... varför sade de inget? Maken kunde ha hämtat... men som mycket annat... de är lite ego gällande sitt barnbarn... trots att de träffar hnm ofta så ter de sig ibland som om de aldrig mer kommer att träffas.

För ett tag sedan fick jag fyrklöver frön av min syster i en liten svart kittel. Hade inge jord så det tog ett tag innan jag planterade dem. Men nu har jag lyckats få fram två miniväxter varav den ena nu har 4 småblad ♡

Var på BVC idag. MiniD väger 8.45 (hans bror i samma ålder 8.47) och är 66 lång (hans bror 66.5). Så de är väldigt lika men ändå olika hehe. Så häftigt! Ska bli kul att se hur det blir sen.

numera får vi passa oss för mini, han vill åt allt och särskilt det storebror får. Lille D är duktig och säger ifrån om mini tar hans mat tex... mest för att vi säger ifrån då mini kan sätta i halsen... dock kvarstår problemet att mini är snabb som attan! Lille D fick lite köttbullar och klart mini var där och försökte ta dem ifrån brodern. När han inte fick ha dem ifred då lade lille D skålen så att mini inte nådde dem. Men vad gör ungen då? Jo han tar köttbullen ur händer och mun på sin storebror istället.
Han har inte riktigt förstått varför hans bror endast delar med sig av vissa godsaker! :)

Slutligen lägger jag in två bilder från frukostbordet. Sonen busade med ett lock. Han lekte tittut med sin lillebror. Men det var inte det som fångade min uppmärksamhet utan hans underbart vackra ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar