torsdag 16 juli 2015

Rumpsvett!

Kan inte sluta skratta åt saken. Tårarna bara rinner! Lille D vägrade ha på sig kallingar eller blöja... så han satt i bara haklapp vid middagsbordet.
Han är dunderförkyld killen så vi tar våra fighter. Jaja, han sitter där och äter. Han äter klart och tittar på mig och utbrister högt "mamma pottan bajsa!" Maken tar ungen snabbt och sätter honom på pottan. Kvar sitter jag där och tittar på hans briostol som har en markerad bit. Av Lille Ds rumpa. Hahaha hahaha en söt liten rumpavtryck! Hihi ursäkta men vi har sovit extremt lite.

Först vaknade båda sönerna efter 1h sömn. Efter en del om och men så somnar de om. Därefter vaknar lille D runt midnatt. Vill gå på toa och sen äta macka!? Efter ngn timma somnar han om. Därefter vaknar mini D och är grinig. Så vi somnade runt småtimmarna.

Vilka vill äta frukost runt 8? Hrm...

Båda pojkarna är superförkylda... snoret rinner och de nyser samt hostar en del. Klängiga och mysiga.

Framåt 15 inser vi att vi glömt att hämta lille Ds saker från förskolan inför stängning. Jag vill ut och ta frisk luft och ger mig ut. Väl ute kurrar magen. Men herregud vi har inte ätit något alls idag! Eller barnen har fått lunch och mellis men jag och maken har inte ätit något alls.

Skyndar mig att hämta vagn och saker. Solen skiner och rätt som det är kommer första skuren. Jag skyndar mig till bussen och åker till centrum. Det har slutat regna Tack och lov. Jag blev minimalt blöt.

Springer till en nyöppnad indisk restaurang, svindyrt men gott.
Köper med mig mat hem. När jag kliver ut från restaurangen börjar det dugga. ..jag skyndar mig. Hinner bara gå 200 meter och så hör jag åskan mullra. Ett av de värsta jag vet. Två sekunder senare forsar det ner. Gissa vem som blev blöt?

Nu har jag ätit  och torkat  och världen är så mycket bättre :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar