torsdag 2 juli 2015

Helvetesvärme

Dagen startade extremt bra. Vaknade pigg kl 6. Ungarna sov... och det enda jag kunde tänka på var att jag ville börja sy solhatten till min älskade unge.  Klippte till  i första tyget och sydde ihop dem. Sen vaknar lille D. Han får mat. Gör hnm redo för förskola. De skulle ha vattenspridarn på ute, så han fick uvdräkten på sig och simblöja.  Mini vaknade och han fick frukost sen bytte jag om på honom. Jag var sjukt glad och nöjd.
Sen... vart är mina nycklar!? Jo i skötväskan. ..som är inlåsta i källarförrådet... ha...ringer mamma som har extra nycklar... hon kunde inte... blev så arg och ledsen på situationen. Jag som skulle gå och svalka mig och mini vid vattnet! Lille D som skulle leka med vattenspridaren som han älskar så! Åh helvetesdag!!!!

Men försökte göra det mysigt av situationen ändå.
Vi hade picknick på balkongen. Barnen sov där ute... hade fläkt på och fönster öppna... det var det svalare vi kom åt... det är 32.9 grader inne just nu... och 30.9 grader ute. Det är varmt!!!

Jag har hällt i ungarna vatten... ammat mini och gett vatten. Måste i det hela glömt mig själv. Nu när maken kom höll jag på att svimma. Så har stått i duschen under iskallt vatten och känner mig fortfarande varm. Så hemskt varm... fy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar