torsdag 3 december 2015

Återfunnen!

I maj försvann vår vindfleecejacka på föris och vi vart akut tvungna att köpa en ny. Ni kanske minns att jag skrev något om det.
Hittade den igår, vet inte av en slump tittar jag mot en annat barns hylla och får en känsla i magen. Går fram till den och kikar... där var ett namn dåligt överstruket och nya namn hade skrivits på den. Nog var det vårt namn alltid som var överstruket!! Vad fräckt!!
Det ena namnet är det äldre syskonet och det andra lille Ds föriskamrats namn. Pratar med en pedagog som var med och letade vid försvinnandet och hon tar den upprört till chefen.

Barnet var inte på föris så de sade att det var fritt fram att ta med hem.

Nu har jag två i samma storlek... det som retar mig är att den nu är välanvänd och inte i samma skick längre. Plast har lossnat och de har tvättat den med doftande tvål och sköljmedel...

Ja... tröttsamt alltihop!!!

Edit:
Träffade aldrig föräldern idag. Men en lapp låg i en påse där det stod att personen inte vill bli anklagad för stöld och att hen lämnar över en overall som hen köpt i samma veva som vår fleece. Tydligen ska den ha köpts på loppis...
Jag kan inget annat säga om saken... men visst är det underligt att hen köper just vår stulna fleece på loppis som sen hamnar på samma avdelning som vår sons?

Lämnade över overallen till pedagogerna. De skulle prata med personen.  Jag orkar inte lägga ner tid på det faktiskt. Känner på mig att det lär bli drama till max över detta! :/

2 kommentarer:

  1. Fy va fräckt! Skriv ett brev till föräldrarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde visst skriva det i inlägget men skrev en lapp och personen i fråga går i taket. Skrev inget om stöld utan skrev att : jag ser att vårt namn blivit struket och nytt namn är ditskrivet på vår fleece som varit borta länge. Och att jag tagit tillbaka den.

      Sen kommer det i Edit... hoppas hoppas jag slipper mer drama. Hen påstår att Hen köpt vår fleece på loppis... men nog är det underligt att den försvinner och kommer tillbaka till samma föriskorridor fast med annat namn?

      Jag är beredd att låta det bara gå... bara personen i fråga inte ställer till med någon scen. ..hen är en sådan typ av person.

      Radera