måndag 16 december 2013

Amningsavslut

Igår så tog jag beslutet att nu fick det räcka. Han var dessutom redo. Han har inte bett om ngn tutte alls.

Skulle amma vid 10 igår. Och när jag gör det så biter han.  Inte med flit, utan jag tror det är så han greppar nappen. Vi testar igen och igen. Samma. Han försöker en sista gång och då får han ut mjölk. Vilket gör hnm förbannad! Han biter då så hårt att jag nästan tuppar av!

Så då satte jag stopp. Stoppar nappen i hans mun. Han blir genast nöjd. Jag stoppar undan brösten och nu sitter jag här med svullna och spända bröst. Med en liten stockning. Handmjölkar lite för att få bort det värsta. 

Igår hade han svårt för att somna. Mina föräldrar hjälpte med vankandet. Till natten gick det lättare!

Idag gosade vi på soffan. Jag kramade om honom och han somnar. Sov i 1h utan problem! Har inte bett om bröst. Så det var dags!!

1 kommentar:

  1. Hur ser lillkillens "matschema" ut nu när du inte ammar längre? Nyfiken, då jag själv vill trappa ner och sluta snart...

    SvaraRadera