fredag 20 december 2013

Känslan av...

Att skicka maken till akuten med ambulans och inte kunna följa med är förfälig! Att inte vara där för sin älskade när han har ont. Att försöka behålla lugnet för sin lille son för att han med lätthet ska somna om, barn känner oron. Min sötnos till barn. Han vaknar av främmande röster i hallen. Piper inte...gör inte ett ljud utan ligger där och tittar mot dörren. Går in till hnm när ambulansen åkt iväg med make... lillen tittar på mig. Ler lite åt mig. Lägger sig på sidan. Jag stoppar om hnm igen och han tar min hand. Nosar lite på min hand, suckar och somnar om.

Går ut ur rummet och fäller lite tårar. Gör ont att sitta här och inte kunna vara med maken.

Började med ryggsmärtor som sedan strålade ner mot naveln. Allt på vänster sida. Han fick frossa och kräktes. Han blev alldeles blek. Jag misstänker njurstensanfall. Men man vet aldrig. Alla tänkbara sjukdomar tittar upp i huvudet. Jag vill för stunden radera allt jag vet om medicin och haka tankarna på att det är njursten. Det känns bäst så...

Ont i magen och är illamående av oro.

Vi har just börjat repa oss efter 2-3v förkylning. Tröttheten började avta och rutinerna började åter komma tillbaka. Vi skulle fixa julgran under dagen... brukar göra det 1 dec... men har inte orkat. Kommer inte att bli ngt nu. Julgranen får vara i år. Har fortfarande bara 1 gardinlängd uppe. Orkar inte... i år blir det en ickepyntad jul. Känns bäst så... det har hänt för mycket.

Till min förtjustning till ngt roligt. Lille D har inte bett om bröst alls.  Han klappar bröstet ibland pch ler eller skrattar till. Men inget mer. Kramar och lägger huvudet på sidan. Mamma♥ känns lugnare! Han har småbörjat rulla hit och dit. Men han verkar ogilla att ligga på mage oavsett. Inte hans grej.
Var på bvc...han hade ökat 340g på en månad och kurvan pekade rakt upp! Hahaha det gick ju han upp på en halv vecka som nyföddis... lite lustigt...

Näe ska sticka vidare för att behålla lugnet. Ska göra klart den ena julklappen och aen fortsätta med den andra.
För de som undrar om hemlisen... den får hållas hemligt till 8jan. Min tjejlunch har flyttats dit. Men hoppas på att de tycker det är fint iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar