torsdag 5 december 2013

Falsk krupp

Usch klockan är 3 och jag skulle helst vilja ligga i min säng och sova till lugna snozande bebis ljud. Men istället sitter vi i omgångar ute på balkongen. Vi var på väg till akuten enl. råd från sjukvårdsupplysningen. Då han tidigare under natten lät som en skällande hund och hade rosslig samt jobbig andning. Men på vägen till bilen efter råd från ssk i luren så försvann allt och han blev bra. Han lät förkyld. Ringde åter till sjukvårdsupplysningen och denna nya ssk sade då att vi kunde stanna hemma om vi märkte att frisk luft hjälpte. Det är inte mycket som händer på akuten om han är bra när vi väl är framme. Men att jag skulle ringa VC på morgonen för att få ut lite mediciner som kan komma att hjälpa om detta skulle upprepas.
Väl hemma så började han låta igen. Så då gick vi ut på balkongen med filtar och han blev åter bättre. Låter nu helt normal. Dock kan ingen av oss sova ordentligt. Så nu sitter maken och jag i omgångar med lillen ute på balkongen.

Fy för falsk krupp! Det kom bara sådär plötsligt. Han har nämligen varit lite bättre de senaste dagarna...Lät nästan som om han skulle kvävas ett tag. Usch fy!

Näe nu är sovrummet helt nedkylt och jag fullt påklädd. Dags för sängen och se om vi får en blund tillsammans i famnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar